VÝLET ZA VÝHLEDY S POMOCÍ CYKLOBUSU

Všechny tipy na výlety

Využijete speciální autobusovou linku a nechte se vyvézt do vyšších poloh na levém břehu Labe. Tady můžete podniknout pěkný výlet a navštívit několik vyhlídek na údolí zvané Porta Bohemica.

Cyklobus i pro pěší do Českého středohoří jezdí od 30. 4. 2022 do 4. 9. 2022. a to každý víkend. Nastupte na tuto linku i s kolem v Roudnici nad Labem či v Litoměřicích a nechte se dovézt pod Kletečnou.

Odtud se vydejte na cyklovýlet za krásnými vyhlídkami na údolí zvané Porta Bohemica či Brána do Čech. Trasa vede nejdříve mimo značené cyklotrasy do Radejčína. Tady se už napojíte na cyklotrasu 3091. Ta vás dovede do Dubic. Zastavte se v místní části Dubičky u hezkého kostelíka sv. Barbory. Kousek od kostelíka vás čeká první vyhlídka. Z Dubic pokračujte dále po trase s číslem 3092. Za obcí Stebno pak využijte žlutou pěší trasu, kde vás dovede k parádní vyhlídce Skalky. Až se pokocháte užásným výhledem na České středohoří, tak se vraťte zpět na cyklotrasu 3092 a pokračujte směr Podlešín. Na rozcestí se napojte na trasu 3090, dejte se doleva a ještě před Podlešínem (opět po žluté) si udělejte další malou odbočku. Tentokrát na vyhlídku Skály. Ta nabízí jiný, ale také krásný pohled. Tentokrát směrem na hrad Střekov, zdymadlo i celé město Ústí nad Labem. Přes Podlešín a Hostovice vás pak trasa 3090 dovede na Větruši, kde se můžete občerstvit.

Z Větruše sjeďte dolů a využijte železniční most, který slouží i jako přechod na Labskou stezku. Podél Labe se pak vraťte do Litoměřic či Roudnice nad Labem. Cestou se můžete ještě zastavit na hradě Střekov.

Jízdní řád cyklobusu i odkaz pro rezervaci místa.

Trasa: Kletečná - Radejčín - Dubice - Stebno - Podlešín - Hostovice - Ústí nad Labem - Litoměřice (případně až do Roudnice)

Délka výletu do Litoměřic: 48 km; Stoupání: 400 m, Klesání: 700 m

Přesná trasa do Litoměřic na mapy.cz.

Délka výletu do Roudnice nad Labem: 66 km; Stoupání: 400 m, Klesání: 700 m

Přesná trasa do Roudncie nad Labem na mapy.cz.